Jak zdiagnozować nastawnik pompy w 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jan_wilc
    Classic
    • 2008
    • 39

    Jak zdiagnozować nastawnik pompy w 1.9 TDI

    1K0 615 601 AA
    272mm Ziewal, gdybyś potrzebował super ofertę na te hebelki - pisz
    pozdrówki
    marcin
  • phrix
    L&K
    • 2007
    • 1000
    • Audi
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Jak zdiagnozować nastawnik pompy w 1.9 TDI

    Proszę o poradę jak sprawdzić nastawnik pompy w 1.9 TDI AGR. Czasami zdarza się falowanie obrotów na biegu jałowym. Wyczytałem w internecie, że można to zdiagnozować poprzez wypięcie kostki z czujnika prędkości w skrzyni biegów. Czy ktoś potrafi bliżej określić jak go zlokalizować. Będę bardzo wdzięczny :wink:
    Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

    _

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Tak tym sposobem mozna wykryc zasyfiony nastawnik.
      Po odpieciu kostki impulsatora na skrzyni samochód powinien przestac szarpać.
      Wykonaj tez logi statyczne na max nagrzanym silniku - 001,004,007,013 oraz odczytaj błędy.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Przemik dziękuje za pomoc, może mógłbyś mnie nakierować gdzie w skrzyni znajduje się impulsator. Jakoś nie potrafię odszukać tego ustrojstwa. ( zakładam, że piny wychodzą na zewnątrz skrzyni i wsytarczy z nich zdjąć kostkę) W Internecie też nie potrafię odszukać jego lokalizacji.
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Ten wątek z Golfa powinien pomoc... w Skodzie jest pewnie tak samo
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            A ja mam cos innego.

            Zwykla pompa w silniku 1Z. Jak jest zimny olej mniej niz 50-60'C to wciskajac gaz do dechy na 1-2-3 biegu po kilku sekundach silnik zaczyna przerywac po czym gasnie i nie daje sie uruchomic przez kilka sekund. Tak to on ma juz z 50kkm i podobno to wlasnie kwestia brudnego nastawnika - mozliwe to ??
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • phrix
              L&K
              • 2007
              • 1000
              • Audi
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Przemik jeszcze raz wielkie thenx, tego szukałem.
              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

              _

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Zwykla pompa w silniku 1Z. Jak jest zimny olej mniej niz 50-60'C to wciskajac gaz do dechy na 1-2-3 biegu po kilku sekundach silnik zaczyna przerywac po czym gasnie i nie daje sie uruchomic przez kilka sekund. Tak to on ma juz z 50kkm i podobno to wlasnie kwestia brudnego nastawnika - mozliwe to
                Bardziej filtra paliwa.
                A na ciepłym spoko ?
                Diagnostyka statyczna wskazana :wink:
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Filtry paliwa to juz wielokrotnie byly zmieniane.

                  Jak sie rozgrzeje to idzie. Ale bywa tak, ze jak byl rozgrzany olej okolo 100'C, postoi 15 minut i ruszy sie na jedynce, dwojce to zrobi tak samo.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Przyczyn moze byc wiele.
                    Sam wiesz, ze dobra diagnoza w takim przypadku jest niezbędna. :wink:
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    Pracuję...